luni, 5 martie 2012

Scurta intalnire cu poetul

Calendar
Lunea e prima zi in care te simt cu intensitatea unui fior de dorinta.
Nu stiu ce luna, ce anotimp, ce an este,
Stiu doar ca te vreau.
Martea incepi sa ma nelinistesti.
Nu stiu daca si tu ma doresti, dar stiu ca e deja vara.
Miercurea mi te strecori in fiecare secunda de cotidian si ma ademenesti spre nevoia de a te dori si joi si vineri
Si, fireste, joi si vineri ma surprind cautandu-te in acela, in altul, in fiecare.
Sambata ma odihnesc.
Esti somnul lenes care ma rasfata
Si esti lenea care ma face sa ma intind de placere prin camerele goale.
Duminica deja te cunosc.
Imi esti atat de familiar incat nu as putea sa numar zilele din calendar daca nu te-as avea.
Franturi
Uneori te iubesc şi fiecare gând mi se împotmoleşte în absenţa ta,
Uneori mi te imaginez ca umbra unui străin pe asfalt într-o după-amiază de vară pentru a nu te urî cunoscându-te,
Uneori prin părul cu reflexe de duminici plicticoase mi se încâlceşte dorul,
Uneori aş avea chef să îmi ridiculizez plictiseala în desene pe asfalt,
Uneori visez bătrâneţea ca pe o doamnă simandicoasă care îşi răcoreşte oboseala legănându-se într-un şezlong pe veranda unei case pustii,
Uneori gustul primei zăpezi are gustul purităţii,
Uneori, când indiferenţa îmi dă târcoale, trimit copilul să negocieze cu ea,
Uneori sarea are gustul tristeţii,
Dar, de cele mai multe ori, realitatea îşi întinde ghearele ascuţite şi lasă urme de azi trăit.
Gramatica pentru doi
Deşi o virgulă între subiectul şi predicatul dintre el şi ea nu anulează propoziţia relaţiei, ei preferă tăcerea şi orice-ul punctelor de suspensie.
Deşi nu îşi exclamă subînţelesurile din privire şi din tăcere, nici nu îşi interoghează unul altuia nespusul lucrurilor pe nume.
Cum ar putea fi oare împărţită în propoziţii această frază a unui noi care are nevoie de o propozitie principală, se intreabă un el şi o ea măcinaţi de propoziţii secundare.





Niciun comentariu: